75456881_2542223386013074_5254773215414190080_o-min

עשה זאת בעצמך- המדריך המלא

הדרך הכי טובה להשיג מראה דקרוטיבי ומיוחד לבית הוא באמצעות שליכט, אך יותר חשוב מהצבע והטקסטורה הוא ביצוע החומר על הקיר ובשביל זה יצרנו את המדריך לביצוע השליכט שבזכותו תגיעו לתוצאות הטובות ביותר.

שליכט עשה זאת בעצמך – ישנם סוגים שונים ורחבים של שליכט צבעוני אך נתעסק במדריך זה בשליכט האקרילי שהוא הנפוץ ביותר והנוח ביותר לשימוש. השליכט האקרילי בולט בגמישות הרחבה וההגנה שהוא נותן לבית בזכות התכונות המיוחדות שיש לו- הוא עמיד בפני מזג אוויר קיצוני (חום, קור ורטיבות) הוא עמיד מאוד בפני סדקים והוא נוח מאוד לשימוש בזכות כושר ההידבקות הרחב שקיים בחומר.

אז לאחר שהכרנו את השליכט  האקרילי בחרנו גוון, טקסטורה וקיבלנו את החומר הגיע שלב הביצוע עקבו אחרי הוראות המדריך "שליכט צבעוני עשה זאת בעצמך" וביחד נבצע ונגיע לתוצאה איכותית.

עשה זאת בעצמך -מריחת יסוד מקשר (פריימר)

שלב ראשון- לפני ביצוע החומר מבצעים פריימר שהוא בעצם צבע יסוד על בסיס מים החודר לתשתית ומאפשר  לתקשורת בין הטיח לשליכט. יש להכין את הקיר לפני הביצוע -לנקות את גרגירי הטיח להסיר את החלקים המתקלפים או הרופפים, פגמים וחורים יש לתקן עם דבק אקרילי לחיזוק תשתיות לאחר ניקוי הקיר מורחים את היסוד ברולר ונותנים לו להתייבש במשך 24 שעות.

שליכט צבעוני עשה זאת בעצמך

מריחת שליכט בעזרת מאלג' מתכת

שלב שני – יישום שליכט צבעוני , יש לבצע את החומר 24 שעות ממריחת היסוד המקשר המריחה מתבצעת במקביל בכל המקומות היישום עדיף להימנע ממריחה בשמש ישירה או טמפרטורה גבוהה העולה מ35 מעלות.
למריחה הראשונה של החומר נצטרך מאלג' מתכת (כף טייחים) נמרח את החומר בעובי בינוני לא עבה מידי כי ככה לא נגיע לטקסטורה הרצויה. 

עשה זאת בעצמך – עיבוד הטקסטורה הסופית

שלב שלישי (ואחרון!) יישום השליכט- לאחר מריחת החומר בעזרת מאלג' מתכת מחכים לייבוש חלקי לוקחים מאלג' פלסטיק (כף טייחים) ועוברים בעדינות מבלי ללחוץ על החומר בצורה מעגלית ולאט לאט תיווצר הטקסטורה הרצויה והסופית. הטקסטורה נקבעת על פי גודל הגרגיר.

סיימתם את המריחה והקיר מוכן עכשיו נשאר רק להשוויץ!!

טיפים לבחירת חומר לקבלת תוצאה מושלמת!

  • התאימו את הצבע והטקסטורה אל כל חלל הבית ומתי שאתם בוחרים את הגוון והטקסטורה הרצויים קחו בחשבון את כל הגוונים הנמצאים באיזור הבית (חצר, ריהוט ואפילו הגוונים הקיימים אצל השכנים)
  • תו תקן – דבר נורא חשוב לבדיקה הוא תו התקן במיוחד שמדובר בצפויים חיצוניים וההגנה ויכולת הגמישות של החומר חשובים מאוד וצריכים להיות ברמה הכי טובה שקיימת ובתו תקן הכי מחמיר. אצלנו בפיגמנטופ כל החומרים בעלי תו תקן של מכון התקנים הישראלי תו תקן 1731.

בואו לדבר איתנו! נשמח לשמוע מכם, לייעץ ולהסביר על שליכט צבעוני.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

קבלנים, אדריכלים, מעצבי בתים, עובדים ובעלי בית - כמה פעמים נתקלתם במצב בו, השליכט שבחרתם לביצוע העבודה הגביל את התוצאות שרציתם?

זה הסוף למגבלות